Sound of feeling. -

The sound of feeling

Winter - Joshua Radin

photo_privat :lørdag Canon EOS 550D

Det er helt sinssykt hvor fort ferien har gått. I det ene øyeblikket føles det ut som om vi nettop har startet den, men innerst inne vet jeg godt at fremfor oss nå ligger flere måneder med skole før det dukker opp en ferie igjen. Det er kjipt å tenke på at vi kanskje bare har et par uker igjen med middels varme før den fargerike høsten kommer snikende innpå. Det er så mange flere ting jeg skulle ønske jeg hadde fått tid til i ferien, spessielt en reise utenfor norden. Men alt i alt har jeg egentlig hatt det ganske så supert, og det er godt å tenke tilbake og huske at jeg i hvertfall har brukt de varme dagene vi har hatt så godt jeg kunne. Her om dagen for eksempel tok jeg, Natalie, Mari og Martine turen ned til Sollerudstranda og badet og koste oss. Jeg håper det blir flere dager hvor man kan ligge på stranden og kose seg, for det er jo så herlig! I dag var det jo også skolestart, og det var kjempe fint å få sett igjen alle sammen etter 2 måneder med sol og varme. Blir gæren av hvor brune folk er blitt i mens jeg sitter der som en albino i forhold til dem. Hadde du en fin skolestart?

Rings and other pretty things

// earcuff:Glitter smykker:festival lilla stenring:HM gullring med sten:Gina Tricot slangering:festival solbriller:HM parfyme:DKNY

Jeg har kjøpt en del ting her og der i sommer, så jeg tenkte jeg kunne vise dere mine nye skatter! De fleste av smykkene er godt brukt allerede, og jeg gleder meg litt til å kunne begynne å bruke dem masse fremover i det nye skoleåret!

Got no reason

Hei alle dere søte små der ute. Nå i sommerferien har mye egentig vært ganske kaotisk, både i hode mitt og alt som har vært med blogg å gjøre. Jeg har ikke helt forstått hva jeg selv har villet, og jeg har tenkt masse på hva slags innlegg jeg har lyst til å komme med fremover på bloggen, men jeg har noe å si, og det er at jeg nå kommer til å blogge om litt av hvert. Ting som skjer i hverdagen, litt innkjøp, litt matoppskrifter, litt antrekk, noen videoer, noen anbefalelser og anmeldelser, noen bildeserier og alt jeg kommer på i min lille sak av hodet. For tiden har jeg bare vært så inderlig forvirret, og jeg tror ikke jeg helt har forstått hva jeg selv vil med bloggen, men dere skal vite at jeg vil starte for fullt fremover, og jeg håper at det vil bli vellykket. For jeg vil gjøre mitt beste, og jeg håper for all del at bloggen min vil bli interessant å lese og titte på, samtidig inspirerende. Det er nemlig det som er målene mine, og jeg håper at jeg snart vil klare å oppnå disse om ikke så alt for lenge. Hva har dere lyst til å se mere av på bloggen?

Another day of sunshine

// genser: Monki   smykke: festival   veske: Lindex   ring: Lindex   shorts: HM   earcuff: Glitter

Details fra antrekket jeg hadde på byturen jeg hadde med Frida nå mandag. Det er så deilig å være tilbake til hjembyen etter en lang ferie (som har gått alt for fort) i Sverige og andre steder. Nå skal de nærmeste dagene nytes med venner og familie, noe jeg ser fram til! Senere kommer jeg til å poste et innlegg med bilder fra de siste par dagene. Har dere gjort noe spennende de siste par ukene?

INNKJØP FRA DANMARK

I rekkefølge: Monki, HM, Abercrombie, Topshop, Monki

Da vi var i København ble det jo selvfølgelig litt shopping på oss når vi først var inne i verdens beste gate, Strøget. Der har de alle slags herlige butikker, og du finner absolutt alt du leter etter uansett hva det er. Å gå innom Abercrombie gjorde så jeg fløt inn i drømmeland igjen, det var som å være tilbake i London, samme lukt, og samme interiør. Det er slike butikker hvor jeg tar med meg alt fint jeg kommer over til prøverommet og ender opp med et eller to plagg. Å handle klær i Danmark er en full glede, for det er nemlig et slikt land hvor varene kommer litt før ut i butikkene enn i andre deler av verden som for eksempel Norge og Sverige. Det gjør det litt ekstra gøy å shoppe der pågrunn av at de har sånne unike butikker som Topshop og Urban Outfitters. Danmark ♥ Likte du noen av plaggene?

This world keep spinning

photo_privat

I går ettermiddag kom vi hjem fra fem dager med fotballcup i den lille bydelen Brøndby i Danmark. Hele fotballaget tok flyet fra Gardermoen tidelig lørdag morgen, og ankom skolen vi skulle bo på de neste fem dagene med ikke fullt så mange mennesker vi først hadde trodd skulle være der. Men det viste seg at det var to skoler hvor de forskjellige lagene skulle bo på, samtidig som de fleste hadde tatt Danske båten, så alt i alt ankom det rundt 120 lag om jeg husker rett, og da var det fotballkamper, tivoli, tidlig frokost, bytur inn til København sentrum og shopping som sto for tur. Jeg har hatt noen supre dager med latter, kos, smil, kortspill, teamwork, tårer, vonde ankler og en sliten kropp som har lengtet etter rommet mitt hjemme med en ordentlig seng, men tross alt var det koselig å komme seg bort fra Oslo og alt som hadde med internett å gjøre. Takk for en flott tur folkens, og jeg gleder og håper på at det vil bli en til!

A TRIP TO SWEDEN

Jeg har hatt så utrolig mange herlige og flotte sommerdager den siste uken nå. Og spesielt koselig har det vært når jeg tok med meg Juliane til Sverige. Vi var på festival og hørte masse fin musikk, blant annet RMK Kompaniet, en megabra svensk guttegruppe, og fant en del kule og unike smykker man ikke finner noen andre steder. Det har vært mye bading på stranda og spilling av kort, nemlig sånne ting som hører til sommeren. Å kose seg i sola med kortspill, Capri Sonne og radioen på full guffe på Christine fra P3 sitt program er så sommer som det bare går ann å bli. Jeg har kost meg masse og ser fram til fotballcupen som jeg skal på imorgen i Danmark! Vi skal holde til i Brønby, og kommer til å være der til torsdag. Beklager at det er så få oppdatering om dagen, men det er fint å kunne nyte ferien man har uten å måtte tenke på blogging hele tiden, men det stopper meg ikke å ta bilder, så jeg har nok et par innlegg på lur skal dere se! Ha en super fin ferie videre, og vi snakkes forhåpentligvis på torsdag!

Vacation

De herlige dagene vi har tilbrunget her i Stockholm har vært helt underbara! På tirsdag besøkte vi Fjärilshuset hvor vi opplevde en flott oppbygd regnskog med både tropiske og sjeldne sommerfugler i alleslags farger, den lå midt i Hagaparken som vi syklet rundt omkring i, det var derfor vi også tok oss tid og stakk en tur innom. For første gang i mitt liv fikk jeg oppleve sommerfugler på nært hold og som ikke stakk av før man fikk snappet ett bilde, så det var morsomt å få klipset litt bilder på minnekortet den dagen.

Bading, grilling og kjøring av tube er mye av det vi har gjort her på de lune ettermiddagene, og det er virkelig fint å kunne slappe av i sommervarmen og bare kose seg. Vi har til og med fått dratt en tur ut med båten til en liten vik hvor vi koste oss med piknikk og snorkling. Sommer uten båt er utenkelig for meg, det er jo nesten bare på denne tiden av året man kan få utnyttet havet ved å kjøre rundt med båten og ha det gøy på bølgene. Sommeridyll.

Skulle forresten hilse så mye fra Kristine, hun er best! [oppdatering kommer,]

Waves and barbeque

Jeg hadde ett par superfine dager i Son med Theresa, og jeg storkoste meg skikkelig. Båtkjøring ble det mye av, og jeg fikk til og med teste ut mine egne ferdigheter. Jeg har bestemt meg for at jeg nå skal spare opp til en sånn båt selv med skikkelig motor, det kan nok ta endel år. Å kjøre båt er noe av det morsomste jeg vet, og ikke minst så er det så typisk sommergreie.

I går kveld ankom vi Stockholm etter mange timer i bil. Jeg har kjørt den samme ruten i flere år og mange ganger nå, men denne gangen var det ikke ett gramm kjedelig siden jeg hadde de nyeste nummerene av "Det Nye" og "Cosmopolitan" som lesestoff samtidig som jeg fikk meg en herlig Sundae is på veien som muntret meg opp. Etter en lang natt med myggestikk som klødde og en sovepose som var litt for varm sto vi opp og gjorde oss klar for "Boll fest" som er en hagefest Franco og Kaisa holder hvert eneste år hvor alle venenr i nabolaget og ellers samler seg og spiller Bocha, spiser god mat og kanskje tar en tur ned på stranden for å grille og bade. Det har vært en super dag, og jeg gleder meg masse til de neste fire dagene som vi skal tilbringe her i herlige Stockholm. For Stockholm er en herlig by!

Maria digger gjesteinnlegg!

Hei! Enda et gjesteinnlegg, ja.

Har ikke mye å gjøre nå. Ventet på at Sofie skulle komme, men så fikk jeg vite at vi må hente henne fordi det ikke var noen som kunne kjøre henne.. så nå venter jeg på at pappa kommer hjem og vi får dratt på hytta med Sofie! Det blir kjempe koselig! Gleder meg som et lite barn. Vi skal være på hytta til søndag og så drar vi videre til Kragerø hvor Sofie har sommerhus.

Ja, da sitter jeg her og spiller et zoo spill på ipaden. Som dere kan se har jeg kommet ganske langt... ja, jeg har ikke hatt så mye å gjøre i ferien, enda.

- Maria

Moment to love.

Det er så sykt herlig å være på hytta igjen! Sola steker, jeg hører biesverm som surrer rundt blomster her og der, kjenner et myggestikk på benet som klør, jeg hører vannet som renner i dammen og vi sitter å spiser jordbær med sukker og fløte til dessert på en sval kveld fyllt med varme og glede . Alt minner meg sånn på at sommeren er kommet, og her sitter vi igjen med litt under 2 måneders ferie før vi skal starte ett nytt skoleår i niende klasse.

Canon EOS 550D + ef 50mm f/1.8

Det er deilig å våkne litt tidlig om morgenen av sollyset som sniker seg igjennom den litt for tynne hvite gardinen, og pakke en bag som består av radio og badetøy, sykle ned til stranden og slappe av i solen med Capri Sonne og et fint blad man kan lese på. Ååå som jeg elsker sommerferie!

Forresten! June skal på ferie og trenger hjelp til hundepassing! Les mer her